Animated gifs

These are sets of pictures which are shown at a certain interval to invoke an oral response from the student. The task is repeated to get better results. The pictures can be gathered in an animated gif-file or in an avi-file (the latter can be played not only on a computer but also on a DVD-player). Also you can just print the frames on paper and show them to the class or give the students to show the cards to each other.

 

Example 1: the task is to say what kind of food different animals eat. Each picture contains an animal (one or many) and the food. If there is one animal of the kind in the picture the sentence will be 'A... (penguin/ bear/ tiger/ etc) EATS ... (fish/ meat/ rabbits/ etc). If there are some animals of the kind in the picture the sentence will be '... (Penguins/ Bears/ Tigers/ etc)  EAT ... (fish/ meat/ rabbits/ etc).

A butterfly eats plants.

 

Mice eat cheese.

 

There can also be various grammatical or other indicators in the pictures to instruct the student that the sentence should be said in the negative or interrogative form or an adverb of time should be added or else.

 

Example 2: the task is to say where the people in the pictures come from. The mark '!' means that the sentence must be positive, the mark 'X' means the negative variant, the mark '?' means a question.

Hans comes from Germany.

 

Ivan doesn't come from Germany.

 

Do those girls come from the United States of America?

 

Общие правила работы с анимированными гифами

1) У каждого упражнения есть несколько вариантов с разной скоростью выполнения (если упражнение - в виде gif-файла). Начинать надо с трудной скорости и отрабатывать до хорошего выполнения на скорости одной ступенью выше. Не надо слишком усердствовать. Выучить наизусть цель не стоит.

2) Одно упражнение можно повторять не более 3-4 раз (плюс еще пару раз после долгого перерыва).

3) В папке «кадры» (‘frames’) можно посмотреть картинки по отдельности и сориентироваться, проговорить предложения без лимита времени, обсудить трудности. Полезно с этого и начать.

(Если упражнение сделано в виде avi-фрагмента, папки 'frames' не прилагается, зато можно делать паузы во время проигрывания).

4) Процент новых слов должен составлять не более 10-20%. Достаточно 1, 2, 3 новых слов. Это не изучение нового материала, а тренировка. Если много незнакомых слов – упражнение вам не подходит.

5) Упражнения должны выполнятся вслух, а не молча.

6) В качестве дополнительной тренировки можно предложить через некоторое время вспомнить 5-10 предложений из ранее сделанного упражнения
 

Made by: Olga Belyakova

Main Menu * Teaching Ideas

Hosted by uCoz